Service en Onderhoud

Klanten stellen steeds hogere eisen aan service en dienstverlening. Het is dus belangrijk dat u de producten waarop u service verleent, goed beheert. En dat u uw servicemonteurs goed inplant en aanstuurt, zodat zij tijdig bij de klant zijn en goed werk leveren. Met Ridder iQ Service en Onderhoud heeft u uw service goed in de hand.

Voor service-verlenende bedrijven
Ridder iQ Service en Onderhoud is bedoeld voor maakbedrijven die service willen verlenen op hun producten. Of deze producten nu door henzelf zijn geproduceerd en geleverd, of door een ander bedrijf.

Zo werkt Ridder iQ Service en Onderhoud

Producten waarop u service verleent, worden in Ridder iQ als serviceobject aangemaakt. Per serviceobject legt u vast wie de eigenaar is, waar het product zich bevindt en wie de contactpersoon is. En geef aan in welke order het product is geproduceerd of verkocht. En natuurlijk kunt u zaken registreren zoals tellerstanden, garantiedata, standaard onderhoudsmonteurs en andere specifieke kenmerken.

Objectbomen
Voor een goede serviceverlening moet u inzicht hebben in zowel de ‘as built’- als de ‘as maintained’-situatie van een serviceobject. Ridder iQ Service en Onderhoud biedt de mogelijkheid om de ‘as built’-situatie direct in te lezen in een objectboom van een serviceobject. Ook kunt u handmatig een objectboom aanmaken, bijvoorbeeld voor extern geproduceerde serviceobjecten.

Servicebonnen
In Ridder iQ Service en Onderhoud registreert en beheert u niet eenvoudig de serviceobjecten, maar maakt u ook servicebonnen aan. Dat kan direct vanuit een serviceobject of relatie. Per servicebon registreert en boekt u het materiaalgebruik en de bestede uren. In de stamgegevens registreert en beheert u de verschillende tarieven van kilometers en machine-, reis-, en manuren.

Facturering
De servicebon factureert u volgens een vooraf vastgelegd principe. Bijvoorbeeld een groepering van uren per monteur of uren per week. Daarna kun u de factuur wijzigen ten opzichte van de geboekte uren en materialen. Handig bij het geven van garantie en kortingen en het maken van afrondingen.

Ridder iQ Workshop

7 februari 2018
12:00
Ridder Data Systems ,Zele
Meer informatie en aanmelden

Neem contact op met onze specialist

Wouter Fonteyn
w.fonteyn@ridderdatasystems.be
+32 (0) 52 57 88 44


Andere oplossingen

Service App

Service remote app

De complete (off-line) field service app voor uw service- of montagemedewerkers

Shopfloor Control

Shop Floor Control

Stuur papierloos uw productie aan en krijg realtime inzicht in de status van de lopende bewerkingen.

Productieplanning

Productieplanning

Realtime inzicht in uw capaciteit. Voor een flexibele orderacceptatie en het behalen van levertijden.